החלפת ברך – מה זה ולמי זה מיועד?

אם אתם חשים כאבים בברכיים ופעילות ספורטיבית היא משהו שאתם יכולים רק לחלום עליו כדאי שתקראו את השורות הבאות. דר' בנדר, אורטופד מנתח מומחה, מספק לכם את כל המידע שאתם צריכים על בעיות בברכיים ועל ניתוח החלפת ברך, למי זה מיועד?

החלפת ברך

צמד המילים החלפת ברך נשמע כאילו לקוח מן העתיד. אם ההליך הרפואי אינו מוכר לכם אתם בטח מדמיינים סדנה, בדומה לכאלה שיש בצידי המסלול במרוץ מכוניות, שם מחליפים חלקי חילוף לבני אדם באופן מהיר ויעיל. אבל ניתוח החלפת מפרק ברך הוא הליך מודרני עכשווי הפותר את בעיות המפרקים של אנשים רבים בארץ ובעולם.

מה עושים במקרה של כאבים כרוניים בברך?
הגוף שלכם הוא לא מכונית וחדר הניתוח הוא לא סדנה לחלקי חילוף, אבל אם אתם חשים בכאבים בלתי נסבלים בברכיים ניתוח החלפת מפרק ברך הוא הליך רפואי שאתם חייבים להכיר. אם אתם סובלים מכאבים כרוניים, ניסיתם פתרונות שונים ושום דבר לא עוזר- יתכן והליך כירורגי הוא מה שימנע מכם את הכאב.

מבנה הברך

ברך או ארכובה בעברית תקנית היא מפרק ברגל שמחבר בין עצם הירך לבין השוקה. זהו מפרק ציר לו יכולת לנוע גם בסיבוב. במפרק הברך שותפות שלוש עצמות, וביניהן נמצא החלל המפרקי. בתוך החלל הזה מצויים המיניסקוסים, מעין סחוסים שתפקידם לשכך את הזעזועים של הברך.

כאבי ברכיים

הברך היא מפרק מרכזי בגוף, ובשעת תנועה רגילה בכלל ובפעילות ספורטיבית בפרט היא חווה זעזועים רבים. פגיעות חריפות בברכיים הנובעות מחבלות קשות או מדלקות שונות עלולות להביא לפגיעה קשה ביכולת התנועה של הברך. הסחוס שבחלל המפרקי נשחק והעצמות מתחככות זו בזו וגורמות לכאבים קשים.

אולי יענניין אותך: כאבי ברכיים בכיפוף

איך פותרים בעיות ברכיים?

כאשר מדברים על כאבי ברכיים טיפול יש כמה דרכים לטפל בסוגיה. הדרך הקלה לפתרון בעיות ברכיים היא מנוחה והימנעות מספורט, אבל היא לא תמיד מספיקה. בנוסף, אתם רוצים להיות מסוגלים לעסוק בפעילות ספורטיבית, לרוץ, לרכוב, לטייל וללכת בצורה נוחה. כאשר מדובר בבעיה מינורית מנוחה עשויה לפתור את הבעיה, אבל כאשר מדובר כאב ברכיים כרוני שמנוחה וטיפולים שגרתיים לא מעבירים נחשוב על הליך כירורגי.

מהו ניתוח החלפת ברך, למי זה מיועד?

במקרה של בעיות כרוניות בברכיים עשוי להמליץ האורטופד על ניתוח החלפת ברך. זהו ניתוח מורכב הנערך בהרדמה מלאה וכולל סיכויי הצלחה גבוהים. הניתוח נפוץ במיוחד בקרב מטופלים בני בגילאי 50 עד 80, אבל הוא מתאים לכל גיל- מילדים ועד מבוגרים.

ד"ר בנימין בנדר
ד"ר בנימין בנדר

ד"ר בנימין בנדר הוא אורטופד מומחה ברכיים ומפרקי ירך, שימש כעורך הראשי לספר בינלאומי שעוסק בהחלפת מפרק ירך וידוע כמי שצבר את מירב הניסיון בהחלפות ברכיים. הוא החל את דרכו עוד בשירותי הצבאי כאשר שירת בחובש קרבי. לאחר סיום השירות, החל את לימודי הרפואה וסיים את הלימודים כמצטיין דיקן והקדים את שאר הסטודנטים בסיום הלימודים. בשנת 2007, ד"ר בנימין בנדר סיים את התמתחותו והוכר רשמית כאורטופד מומחה. בזמן הזה, ד"ר בנימין בנדרפרסם עבודות אקדמיות לספרות הרפואית וזכה בהכרה מההסתדרות הרפואית בישראל. את הידע הרב שיש לו, חולק ד"ר בנימין בנדר בכנסים בינלאומיים ומתראיין לתוכניות טלוויזיה בארץ ובעולם.

ניווט מהיר בחזרה:

לקביעת תור התקשרו

או השאירו פרטים

החלפת ברך - מה זה ולמי זה מיועד

שירות 24/7 בטלפון ובוואטסאפ